اموزش کامپیوتر

درباره کامپیوتر

اموزش کامپیوتر

درباره کامپیوتر

تفاوت Spam و Worm و Trojan

Spam

ایمیلی است که بطور اتوماتیک برای اشخاص مختلف فرستاده می شود و اغلب اوقات یک محصول ، سرویس و یا وب سایتی را تبلیغ می کند . Spam ها مانند نامه های تبلیغاتی هستند که توسط پست به شرکت ها یا منازل فرستاه می شوند .
بعضی از Spam ها شامل مطالب فریبننده می باشند مانند این جمله : " شما برنده خوش شانس ما هستید ، برای ارسال جایزه کافیست اطلاعات زیر را برای ما ارسال کنید " . بعضی دیگر شامل تصاویر و عکسهای غیر اخلاقی می باشند .
Worm
Worm ها نوعی ویروس هستند که اکثراً قابلیت تخریب به شکلی که فایلی را از بین ببرند ندارند . نحوه کار Worm اغلب به این شکل است که در حافظه اصلی کامپیوتر (Ram) مستقر می شوند و شروع به تکثیر خودشان می کنند که این عمل موجب کند شدن سیستم و کم شدن تدریجی فضای Ram می گردد . کرم ها این قابلیت را نیز دارند که برای آلوده کردن کامپیوترهای دیگر از ایمیل یا برنامه های چت استفاده می کنند .
Trojan
اسبهای تروا یا همانTrojan ، ویروس نیستند ، چرا ؟ به دلیل آنکه بر اساس تعریف ویروس قابلیت تکثیر ندارند . اما این قدرت را دارند که فایلهای سیستم را پاک کنند ، در نحوه کار نرم افزار اخلال بوجود آورند و یا سیستم را از کار بیاندازند . یک اسب تروا در حقیقت یک برنامه مخرب است که خود را به شکل یک برنامه بی خطر و معمولی نمایش میدهد .

اپل در ابتدای راه هک شد

22 تیر 1387 - در حالی که هک کردن اولین گوشی ساخت اپل دو ماهی طول کشید، این بار هکرها موفق شدند نرم افزار اختصاصی مدل جدید و نسل سوم این گوشی را در کمتر از یک روز هک کنند.
نصب نرم افزار بر روی گوشی iPhone محدود به تولیدات خود اپل و نرم افزارهای تایید شده توسط این شرکت است. از سوی دیگر تنها سیم کارت های اپراتورهای طرف قرارداد با اپل بر روی این گوشی فعال می شود.
اما یک گروه هکری به نام iPhone Dev Team که قبلا هم چنین کاری انجام داده بود، روز گذشته موفقیت قبلی خود را تکرار کرد و در حال حاضر فعال سازی سیم کارت های اپراتورهای مختلف بر روی گوشی نسل سوم iPhone امکان پذیر است.
علاوه بر این مالکان گوشی های هک شده می توانند در صورت به روز رسانی سیستم عامل این گوشی به راحتی آن را به روز کنند و از آخرین خدمات ارائه شده توسط اپل برای این گوشی بهره مند شوند.
گزارش های خبری حاکیست که گوشی های هک شده iPhone هم اکنون در آمریکا و انگلستان با موفقیت مورد استفاده قرار گرفته است و پیش بینی می شود به زودی به دیگر نقاط جهان هم برسد.

نگرانی اروپائیها از نقض حریم خصوصی در اینترنت

نتایج تحقیقات موسسه یوروبارومتر نشان می دهد که ۶۴ درصد از شهروندان اروپایی نگران نقض حریم خصوصی و فاش شدن اطلاعات شخصی خود در دنیای الکترونیک هستند.

موسسه یوروبارومتر در تحقیقاتی که به منظور ارزیابی حفاظت از اطلاعات در اتحادیه اروپا انجام داد مشخص کرد که ۶۴ درصد از شهروندان اروپایی نگران حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود هستند.

این چهارمین بار است که یوروبارومتر از سال ۱۹۹۱ تاکنون به منظور بررسی میزان تضمین حریم خصوصی شهروندان و شرکتهای اروپایی این تحقیق را انجام می دهد.

در این دوره تحقیقات که از آغاز سال ۲۰۰۸ و با مصاحبه از ۲۷ هزار شهروند از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا و ۴ هزار و ۸۳۵ شرکت انجام شد نشان داد که به طور متوسط ۶۴ درصد از شهروندان این ۲۷ کشور در خصوص افشای اطلاعات شخصی خود نگرانند.

این تحقیقات عناصر مثبتی هم نشان می داد برای مثال بیش از ۸۰ درصد از شهروندان می دانند که در اینترنت با نوعی خطر مواجه هستند و بنابراین باید در انتقال اطلاعات شخصی خود احتیاط کنند که از این تعداد بیش از ۴۰ درصد می دانند که فناوریهایی برای دفاع در مقابل این حملات وجود دارد و یک چهارم این افراد به این فناوریها مراجعه می کنند.

براساس گزارش وب نیوز، نتایج منفی این تحقیق نشان می دهد که بیش از نیمی از شهروندان باور ندارند که حفاظتهایی که برای اطلاعات آنها عرضه می شوند کافی باشد و به طور متوسط، بیش از یک سوم نمی دانند که یک شهروند از حق جبران خسارات ناشی از سوء استفاده از اطلاعات شخصی خود برخوردار است.

همچنین نیمی از اروپاییها نمی دانند که حق دارند به اطلاعات شخصی اشخاص ثالث دسترسی یابند و یک شهروند روی ۶ نفر (۱۷ درصد) می داند که نمی تواند اطلاعات را به کشورهای خارج از اتحادیه اروپا انتقال دهد و در صورت این کار از سطح حفاظت اطلاعات بهره مند نمی شود

سی گیت حافظه اس.اس.دی، ۲ترابایتی تولید کرد

سی گیت اولین حافظه SSD (نسل جدید هارد درایو) ۲TB خود را سال آینده به بازار IT معرفی خواهد کرد.

بیل واتکینس (Bill Watkins) مدیر عامل کمپانی سی گیت(Seagate)، با بیان این مطلب افزود: اولین سری از محصولات SSD کمپانی بر روی فعالیت هایی که نیاز به حافظه ی سریع دارد و همچنین توانایی پرداخت هزینه های بیشتر درایوهای گران قیمت را دارند هدف گذاری خواهد شد.
وی در مصاحبه ای اینطور بیان کرد که Seagate در حال حاضر هیچ برنامه ای برای عرضه درایوهای SSD به بازار ندارد چرا که قیمت بالای این محصول مصرف کنندگان را از خرید آن منصرف خواهد کرد.
بنابراین گزارش، تاریخ عرضه این محصول به بازار و همچنین قیمت هارد درایوهای SSD، ۲TB مشخص نیست اما کمپانی Seagate اکنون در حالیکه هیچ رقابتی بین هارد درایوها و SSDها وجود ندارد، به جایگزینی هارد درایو با SSD در دراز مدت می اندیشد.
طبق تحقیقات انجام گرفته از سوی واحد تحقیق و توسعه شرکت سازگار ارقام، SSD ها هنوز دارای قیمت رقابتی نیست، با توجه به این موضوع که بازار محصولات حافظه بر پایه هزینه هر گیگابایت کنترل می شود و با وجود اینکه SSDها مزایایی همچون ذخیره ی انرژی را فراهم می آورد، در چند سال آینده در لپ تاپ ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
کمپانی Seagate اعلام کرده است که چنانچه هزینه هر گیگابایت به میزان ۱۰ Cent کاهش یابد، روی حافظه SSD برای ارائه به مصرف کنندگان تمرکز خواهد داشت.
SSD ها اطلاعات را ۱۰ بار سریع تر از هارد درایو ها انتقال می دهد اما اطلاعات باید سرانجام به یک حافظه ی بزرگتر و قابل اطمینان تر انتقال داده شود. درایو SSDهمچنینن برای مراکز اطلاعاتی که به دنبال کاهش مصرف انرژی و هزینه ها هستند، بسیار مفید است.